Saturday, March 10, 2012

SEKADAR BERKONGSI CERITA

Posted by FARAH at 9:41 PM

Ini adalah cerita pendek bersama message yang besar.

                                                     mak abah farah


Si anak gadis kecil menyeberangi jambatan kayu bersama bapanya.


Ayahnya agak ketakutan lalu memberitahu anak kecilnya,
“Peganglah tangan ayah agar kamu tidak jatuh ke dalam sungai”.
Anak kecil itu menjawab.. “Tidak ayah.. ayah lah pegang tangan saya”.
“Apakah perbezaannya?” Tanya ayah kehairanan,
“Perbezaannya sangat besar ayah”.. Jawab si anak kecil,
“Kalau saya pegang tangan ayah, jika ada apa-apa berlaku,
Saya mungkin akan terlepas dari pegang tangan ayah.”Sambung anaknya lagi,
“Jika ayah yang pegang tangan saya, walau apa pun akan terjadi, saya pasti ayah tak akan lepaskan tangan saya."

Di dalam mana-mana hubungan, ikatan adalah tidak penting. Tapi apakah pandangan kita terhadapnya adalah yang paling penting.
Jadi, peganglah tangan orang yang anda sayang dari mengharap mereka untuk memegang tangan anda.
Jangan hanya tunggu dan meminta, pergilah cari dan berilah kasih sayang itu.

0 orang suke baca entry saya:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 

♥ FarahFantasi ♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea